ممنوعیت ژاپن از خرید نفت ایران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

newss-97-08-26

 

ژاپن از خرید نفت ایران پا پس کشید

به زودی ژاپن خرید نفت خام ایران را کاملا متوقف می‌ کند.

در اطلاعیه ای، وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن اعلام کرد که شرکت‌ های پالایشگاهی این کشور می ‌خواهند تمام معاملات با ایران را تا اواخر آوریل به طور کامل حذف کنند.به گزارش ایلنا، حتی اگر پالایشگاه‌ های نفتی با معافیت ‌های دولت آمریکا قادر باشند...

ادامه مطلب

از نفت خام ایران استفاده کنند، باز هم تعدادی از پالایشگاه ‌های ژاپن در پی کاهش نقل و انتقالات نفتی با ایران هستند.

یکی از هشت مشتری نفتی ایرانی ژاپن بود که معافیت ‌های آمریکا شامل حال این کشور شده بود تا واردات نفت ایران را پس از 5 نوامبر تا ۱۸۰ روز ادامه دهد. 5 نوامبر مصادف با روزی است که ایالات متحده مجددا تحریم‌های مربوط به نفت، حمل و نقل، بانکداری و صنایع بیمه را علیه ایران اعمال کرد. وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن، گفت: پس از آن که معافیت‌ های آمریکا اعلام گردید، شرکت‌ های ژاپنی به دنبال بازگرداندن واردات نفتی از ایران بودند.

وی در ادامه گفت: شرکت‌ های پالایشگاهی بر آنند که تمام معاملات با ایران را تا اواخر آوریل به صورت کامل حذف کنند. به علاوه، در آن زمان، نظارت ایالات متحده بر تخلفات بیش از پیش خواهد شد و ممکن است این معافیت ‌ها لغو گردد. در حال حاضر شرکت‌ های ژاپنی به دنبال جایگزین برای نفت ایران هستند. پیش از آغاز تحریم ‌های آمریکا، واردات ژاپن از ایران در دوره بین ژانویه و سپتامبر به میزان ۱۶۴ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز و در کل معادل ۵ درصد کل واردات نفت ژاپن، بود.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162