تقابل بین عرضه و تقاضا

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

بازار آهن طی دو هفته گذشته روزهای پر هیجانی را پشت سر گذاشت بطوری که چندین بار در روز شاهد افزایش و یا کاهش قیمت ها بودیم. در فصل زمستان و روزهای سرد سال که به دلیل بارندگی ها حجم تولید صنعتی در کشور پایین می آید، افزایش بهای قراضه دور از انتظار نیست. اما همین افزایش قیمت قراضه را باید در تقابل بین عرضه و تقاضا جست و جو کنیم که در هفته های اخیر تقاضای محدودی داشته است و موجب شد تا...

ادامه مطلب

 

ضعف عرضه به چشم نیاید. در نهایت التهاب قیمتی در بازار آهن بخصوص در قیمت میلگرد آجدارموجب تحریک تقاضا شد و واقعیت بازار را نشان داد.

البته این بدین معنی نیست که قیمت های موجود متعادل است چراکه هنوز هم تقاضای موثر در بازار ضعیف است و در مقابل نیز موجودی انبارها با افزایش همراه بوده است. با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که تغییر جدیدی در بازار اتفاق بیفتد و همچنان میل به افت نرخ جدی تر از قبل باشد، احتما دارد که پتانسیل کاهش قیمت ها بیشتر از قبل خودنمایی کند. رسیدن به سیگنال کاهش قیمت خیلی هم دور از ذهن نیست اما باید روند بازار آهن طی ماه های اخیر را مورد بررسی قرار داد و بعد در رابطه با این موضوع پیش بینی کرد.

برای مثال، در ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت آهن به صورت پلکانی بودیم که این امر ناخودآگاه موجب شد تا تقاضای سفته بازانه در بازار بیشتر شود. اما برخلاف انتظارات، تغییر جو روانی در بازار، تغییر رفتار آهن فروشان و همچنین تغییر حجم تقاضا منجر به تغییر فاز قیمت ها به صورت افزایشی شد. این در حالی است که در بازارهای جهانی میل به کاهش قیمت بیشتر به چشم می خورد و با توجه به وضعیت بازار آهن طی روزهای جاری، پتانسیل افزایش بیشتر قیمت از این مسیر قابل انتظار نیست.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162