درخواست ویژه آمریکا از اروپا درباره ایران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

وزارت خارجه آمریکا: کشورهای اروپایی باید ایران را تحریم کنند

درخواست ویژه آمریکا از اروپا درباره ایران

نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران از کشورهای اروپایی خواست تا ایران را تحریم کنند. طبق گزارشات منتشر شده به نقل از آسوشیتدپرس، برایان هوک نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران طی سخنانی، خواستار اِعمال تحریم هایی علیه ایران توسط اروپا شد. نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به بهانه برنامه موشکی دفاعی تهران از اروپا درخواست کرده است که تحریم های جدیدی را علیه تهران اِعمال نماید.

ادامه مطلب

وی که برای تحریک اتحادیه اروپا علیه تهران در تلاش است، در این خصوص با طرح ادعائی واهی گفت که توسعه برنامه موشکی ایران و آزمایش آن تهدید محسوب شده و بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می باشد. وزیر خارجه آمریکا طی دو روز گذشته با صدور بیانیه ای در این خصوص ادعا کرده بود که ایران به تازگی موشک بالستیکی با بُرد متوسط را آزمایش کرده است که قادر به حمل چند کلاهک است. بُرد این موشک به گونه ای است که امکان هدف قرار دادن بخش هایی از اروپا و سراسر خاورمیانه را ممکن می سازد.

پمپئو در این خصوص طی بیانیه ای مدعی شده بود که این آزمایش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (موسوم به قطعنامه تأئید برجام) را نقض می کند! آن ها این گونه اقدامات ایران را محکوم می کنند و از کشور ایران می خواهند تا فوراً همه فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک قادر به حمل کلاهک های هسته ای را متوقف کند. این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها خاطر نشان کرده است که برنامه موشکی تهران کاملاً جنبه دفاعی و با ماهیت صلح آمیز بوده و ایران هیچ گاه به دنبال ساخت و توسعه تسلیحات اتمی نیز نبوده است.

علاوه بر این لازم به ذکر است، آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون ۱۳ بار طی گزارش های خود آشکارا پایبندی ایران را به برجام تأئید و بر فعالیت های هسته ای صلح آمیز تهران نیز تصریح داشته است.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162