توازن در زنجیره فولاد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تکنولوژی ایرانی فولاد به ایستگاه سوم رسید و زنجیره فولاد متوازن شد.

افتتاح رسمی کارخانه آهن اسفنجی نیریز در مجتمع فولاد غدیر باعث شد تا سومین واحد آهن اسفنجی بهره‌مند از تکنولوژی ایرانی به بهره‌برداری برسد و به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو زنجیره فولاد نیز شاهد توازن باشد.

به گزارش ایسنا، یکی از دستاوردهای مهم صنایع فولادی کشور دستیابی به تکنولوژی ایرانی ساخت آهن اسفنجی به عنوان یکی از محصولات اصلی تولید فولاد بوده که این روش ایرانی در سطح دنیا با نام پرد معرفی شده است و اکنون در ردیف رقیبان بزرگ و نامدار خود مانند HYL و MIDREX قرار گرفته که سومین واحد آهن اسفنجی بهره‌مند از این تکنولوژی در ایران در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز افتتاح شد.

 

آهن اسفنجی نیریز فرصتی را فراهم می‌کند که ایران بتواند در ردیف پنج کشور دارای فناوری بومی تولید آهن اسفنجی در دنیا قرار بگیرد و در صورت دستیابی به نتایج مطلوب در این زمینه این روش را به مشتریان بین‌المللی خود ارائه کند. چرا که حسن کرباسچی مدیر دفتر ایران شرکت توسعه دهنده تکنولوژیی ایرانی پِرِد -شرکت MME (مهندسی معادن و فلزات)- درباره رصد کارخانه آهن اسفنجی ایرانی استفاده کننده از پرد  توسط مشتریان غیر ایرانی این تکنولوژی گفته است: تعاملاتی که با شرکتهای خارجی به خصوص شرکت‌های هندی و چینی داریم شوق آنها برای رصد عملکرد تکنولوژی پرد در ایران دیده می‌شود و به دنبال این هستند که زمانی را برای بازدید از واحد های آهن اسفنجی استفاده کننده از پرد مشخص کنند.

آهن اسفجی نیریز که امروز با حضور مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت- و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افتتاح شد، چهارمین کارخانه فولادهای استانی است که از آبان سال قبل راه‌اندازی می‌شود.

این کارخانه تولید آهن اسفنجی در مجموع ۲۴۰ نفر را به شکل مستقیم مشغول به کار می‌کند که گفته می‌شود ۸۰ درصد از این تعداد افراد به صورت بومی از خود منطقه نیریز جذب شده‌اند و همچنین ۹۰ درصد شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات کارخانه بومی هستند که این سیاست منجر خواهد شد تا عملا راه‌اندازی واحدهای صنعتی به رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه بینجامد.

زنجیره فولاد متوازن شد

در حاشیه افتتاح این کارخانه تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد نیریز یزد خبر تقاضای زنجیره فولاد از سوی کرباسیان اعلام شد که این خبر حکایت از ایجاد نظم و تناسب میان ارقام تولیدی فرآورده‌های زنجیره فولاد دارد که در سال‌های پیش به علت سیاستگذاری‌های نامتناسب تولیدی عملا با وجود مزیت‌هایی که برای تولید فولاد در کشور وجود دارد، به هم خورده بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، در خصوص وضعیت تولید آهن اسفنجی در ایران گفت: ۹ ماه امسال ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد و پیش‌بینی می‌شود این رقم به یک میلیون تن ارتقا پیدا کند.

وی همچنین در خصوص وضعیت ظرفیت‌سازی انجام شده در زنجیره فولاد گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ گندله ۱۲۰ درصد، فولاد ۴۸ درصد و آهن اسفنجی ۲۶ درصد افزایش ظرفیت داشتند که در این میان تمام تلاش انجام شد تا فرآیند توسعه زنجیره فولاد به بخش خصوصی واگذار شود چنانکه در این مجتمع فولادی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ۶۵ درصد از سهام آن را دریافت کرده است و ۳۵ درصد باقی مانده در اختیار ایمیدرو است.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162