افزایش تولید 11 هزار تنی گوگرد در پالایشگاه هاشمی نژاد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

با افتتاح طرح دانش بنیان تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، میزان تولید گوگرد در سال به 11 هزار تن رسید.

بنابر گزارش خبرگزاری مهر که به نقل از وزارت نفت انجام شد، در آبان ماه امسال طرحی دیگر در صنعت گاز آماده افتتاح و شکوفایی شد. در این طرح، پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، افتتاح شد. طبق گزارشی از مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به جواد اوجی، وزیر نفت گفته شده با افتتاح این پروژه علاوه بر درآمدزایی قطعی و پیش بینی سالانه آن، به جهت حفاظت از محیط زیست که اولویت اول مسئولیت اجتماعی است، شرکت ملی گاز ایران از کاهش انتشار هزار تن so2، کاهش انتشار 22 هزار تن co2 و همینطور کاهش 110 تن تولید پسماند خبر داد.

وی با توجه به نام گذاری سال 1401 با عنوان " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اعلام کرد که افتتاح پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به منظور تغلیظ گاز اسیدی با حجم سرمایه گذاری 420 میلیارد ریال، با حضور مدیرکل بهداشت، معاون وزیر در امور مهندسی و مدیرکل نظام دارایی های فیزیکی معاونت مهندسی و مقام های محلی رسمی انجام شده است.

وی توضیح داد که این طرح در واقع یکی از نمادهای خودباوری در شرکت ملی گاز ایران است که به شکل همزمان با دور دوم تحریم های آمریکا از برجام آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه افزود که مجوز فروش گاز کربنیک از طرف هیئت مدیره به این پالایشگاه داده شده است. همینطور طرح های بخش خصوصی نیازمند گاز کربنیک خروجی طرح شده از جمله طرح های تولیدی یخ خشک، جوش شیرین، کربنات دوسود، متانول و غیره دریافت شده و در حال بررسی است. به زودی اقدام های لازم از طریق آگهی فراخوان سرمایه گذار برای خرید co2 و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده انجام خواهد شد.

مجید چگنی در پایان گفت طرح فروش گاز کربنیک در کنار پالایشگاه مثل طرح فروش گوگرد مذاب، عمل ارزنده ای برای کسب درآمد، اشتغال زایی برای مردم بومی و حفاظت از محیط زیست جزء مسئولیت های اجتماعی شرکت ملی گاز ایران است.

دریافت اخبار بیشتر در آهن24 کوروش

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162