آیا بورس افت می کند؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پیش بینی می شود که امروز بازار بورس رشد منفی را آغاز کند، اما با افزایش ارزش معاملات خرد، این احتمال می رود که روند نزولی بورس بسیار کوتاه و بین چند ساعت تا چند روز باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش ارزش معاملات خرد در بورس تهران، می تواند به اهالی سهام داران امیدواری بزرگی ببخشد. در واقع با این اتفاق، هضم عرضه ها در بازار به راحتی انجام شده و هیچ تاثیر سنگینی بر شاخص ها نمی گذارد.

ارزش معاملات خردی که دیروز در بازار بورس اتفاق افتاد، در واقع دلیلی بر افزایش عرضه ها در بازار سهام بود. چنانچه این مقدار از عرضه اگر در سه هفته قبل رخ می داد، شاخص کل سنگینی بسیار زیادی را تجربه می کرد؛ درحالیکه در روز گذشته شاخص کل حدود 5-4 هزار واحد بابت عرضه افت داشت که در آخر نیز به شکل مثبت بسته شد.

معاملاتی که روز گذشته ارزش گذاری شد، تقریبا 6 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که در مقایسه با روز دوشنبه بالغ بر هزار میلیارد تومان روند صعودی داشت. در این میان برخی از افراد با فروش سهام خود به سود می رسند، اما موضوعی که مطرح است این است که بازار در برابر فروش سهام این افراد چه عکس العملی نشان می دهد.

در روز گذشته صاحبان سهام تقریبا 400 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که دلیل آن نیز ترس آنها از درگیری در روند نزولی بود. در واقع این افراد هنوز باور نکرده اند که بازار سهام مدتی روند مثبت را طی می کند. به همین دلیل است که سهام داران با هرگونه افزایش عرضه، اقدام به فروش سهام خود می کنند.

اما موضوع دیگری که تاثیر بسیار مستقیمی در بازار بورس این روزها دارد، افزایش نرخ دلار است. در واقع این موضوع دلیلی بر رشد صعودی سهام است.

افزایش عرضه ها در روز گذشته می تواند شاخص قدرت خریداران را نشان دهد که این عدد بالای یک محاسبه شد. شاید بتوان گفت که فروشنده ها به عنوان قدرت برتر بازار به شمار نیایند.

عواملی از جمله افزایش تعداد نمادهای منفی در برابر نمادهای مثبت و همینطور نزولی بودن شیب شاخص ها که در یک ساعت پایانی معاملات دیروز اتفاق افتاد، می توان پیش بینی کرد که در ابتدای معاملات امروز، شاخص ها افت را تجربه کنند. اما این افت، زمان زیادی دوام نخواهد داشت و در خوشبینانه ترین حالت ممکن، تا معاملات روزهای شنبه و یکشنبه که زمان عرضه ها است، ماندگار خواهد بود و بعد از آن مجددا روند صعودی خود را تکرار می کند.

دریافت اخبار بیشتر در آهن24 کوروش

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162