چه خودروهایی در راه ایران هستند؟/ عوارض گمرکی خودروهای وارداتی چقدر است؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خودروهای_وارداتی

 هر روز که می‌گذرد، از تعداد مخالفان واردات خودرو کم می‌شود و بر تعداد موافقان آن افزوده می‌شود؛ آن هم به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولید داخل. قرار است به زودی واردات خودرو در چارچوب سیاست‌های ارزی و سقف‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی از سر گرفته شود.

طبق اعلام وزارت صمت، خودروهایی می‎توانند وارد ایران شوند که اول حجم موتور آنها بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی باشد و دوم سقف قیمت آنها بین ۲۰ تا ۲۵‌هزار دلار باشد؛ اگرچه پیش از این گفته شده بود که سقف قیمتی 7 هزار دلار و حجم موتور هزار سی‎سی تعیین شده است.

البته نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تازه‌ترین اظهارنظر گفته است؛ خودروهای وارداتی در بازه قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار است و نظارت بر واردات بر این بازه قیمت براساس ثبت سفارش‌ها انجام خواهد شد.

سید جواد حسینی‌کیا متذکر شده؛ این موضوع هنوز در بحث‌های کارشناسی مطرح اعلام است. به زودی قیمت ۷ تا ۲۰ هزار دلار اعلام می‌شود. این بازه قیمت باعث ممانعت از ورود ماشین‌های لوکس می‌شود.

جلیل رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت نیز اخیرا اعلام کرده؛ کف و سقف قیمت واردات خودرو ۷ تا ۲۰ هزار دلار است. مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی نیز بر اساس نوع خودرو از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته می‌شود.

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162