خودروهای مدل ۱۴۰۱ امروز افزایش قیمت خیره‌کننده ای داشته اند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گرونی_خودرو

واردات خودرو توسط دولت تا پایان سال بعید به نظر می‌رسد!

در سال گذشته، نمایندگان در چند نوبت تلاش کردند گره از کار واردات خودرو به کشور باز کنند. در آخرین اقدام، اعضای کمیسیون تلفیق و در ادامه نمایندگان در صحن مجلس، واردات ۷۰ هزار خودروی سواری را به عنوان یکی از منابع درآمدی دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ گنجاندند.
با وجود این، هیات رئیسه مجلس در آخرین گام و در زمان ابلاغ قانون به دولت، این بند را حذف کرد. نمایندگان علت آن را مخالفت هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت دانستند.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:
رفع ممنوعیت واردات خودرو نیازی به قانون مجلس ندارد اما نمایندگان مجلس این موضوع را از جمله منابع درآمدی دولت قرار داده بودند و اگر حذف نشده بود، ضمانت اجرای قوی‌ای داشت.
با توجه به اینکه دلیل حذف این ماده، مخالفت‌ با سیاست‌های کلی نظام اعلام شده، بعید است دیگر دولت انگیزه و اراده لازم را برای واردات خودرو پیدا کند. مسئولان دولتی، چنین اتهام سنگینی را را متوجه خود نمی‌کنند و احتمال کمی وجود دارد که تا پایان سال، امکان واردات فراهم شود.
واردات می‌توانست بدون تخصیص دلار انجام شود. مساله این است که ورود خودروهای خارجی، قیمت‌ها را در بازار کاهش می‌دهد و توجه مردم را به هزینه بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی بیشتر جلب می‌کند. برخی نمی‌خواهند این اتفاقات رخ دهند.

اغاز سال 1401 سال با جهش 2 هزار تومانی قیمت دلار . قیمت خودرو نیز افزایش قیمت چشمگیری داشت .

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162