بازار جهانی و راهی برای افزایش قیمت ورق گالوانیزه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

بازار جهانی به دنبال راهی برای افزایش قیمت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه

فولاد سازهاي اروپايي به دنبال راهي براي افزايش قيمت ورق گالوانيزه

به دليل افزایشقيمت ورق سیاه و رشد قيمت روي در بازار؛ فولاد سازهاي اروپايي به دنبال يافتن راهي براي افزايش حاشيه سود و قیمت ورق گالوانیزه هستند.

در ارزيابي هفتگي پلیس قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلي اروپا به ۶۷۰ يورو معادل ۸۳۰٫۶۴ دلار بر تن رسيد. فولاد سازها به دنبال رسيدن با قيمت ۷۰۰ يورو و حاشيه سود مطلوب سال۲۰۱۷ هستند.

ادامه مطلب

 

بيشتر فولاد سازها قیمت ورق گالوانيزه را در چارچوب يك قيمت پايه با مشتريان مذاكره مي كنند و سپس  يك ليست هزينه هاي اضافي براي مشخصات فني مختلف به فروش مي رسانند. در اين شرايط فولاد سازها تلاش مي كنند هزينه هاي اضافي را با قيمتهاي جديد فلز روي در بازار هماهنگ كنند.

همانگونه كه قبلا گزارش شد شركت مارچگاليا كه ليست هزينه هاي اضافي خود را در ماه نوامبر تغيير داده است ،دوباره قصد دارد هزينه هاي اضافي را بازنگري كند.

سیاست جدید تعیین قیمت ورق گالوانیزه

يكي از فولاد سازهاي اروپايي مي گويد ما به دنبال راهي براي اين موضوع هستيم و از مشتريان در مورد روشي كه ديگر توليد كننده ها انجام داده اند استعلام مي كنيم. ايشان معتقد است براي پوشش روي ۱۴۰ گرم بر متر مربع ۲۰ يورو و براي پوشش ۲۷۵ گرم بر متر مربع ۴۰ يورو هزينه اضافي نياز است.

شركت آرسلورمیتال قبلا اعلام كرده بود كه قصد دارد سياست تعیین قيمت ورق گالوانيزه را از سيستم قيمت پايه و هزينه اضافي به سمت تعيين قيمت نهايي تغيير دهد. اما به دليل متنوع بودن مشخصات فني محصولات گالوانيزه موضوع كمي پيچيده خواهد بود.

بيشتر فولاد سازها در تلاشند قيمت هاي پايه را تا ۷۰۰ يورو افزايش دهند. به دليل تقاضاي قوي و تعرفه هاي ضد دامپينگ بر قیمت ورق گالوانيزه چين اين اقدام چندان نتيجه بخش نخواهد بود.

فولاد سازهاي اروپايي از سه ماهه چهارم سال گذشته تاكنون در تلاش براي افزايش قيمت ورق گالوانيزه هستند. به نقل از يكي از مراكز خدماتي قيمت ورق سیاه در حال افزايش است كه باعث فشار بيشتر بر هزينه توليد ورق گالوانيزه خواهد شد.

ثبات قیمت ورق گالوانیزه کشور ترکیه به دنبال ثبات میزان تقاضا

قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی کشور ترکیه طی هفته جاری ثابت باقی مانده است. به گفته منابع خبری علت این امر ثبات میزان تقاضا در بازار داخلی و صادراتی این کشور بوده است. علت کاهش میزان تقاضا و کاهش میزان فعالیت خرید در بازار این کشور انتظار خریداران برای افت بیشتر قیمت ورق فولادی عنوان شده است.

نوسانات قیمت ورق گالوانیزه بازار داخلی

در شمال ترکیه قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی به میزان ۸۰۰-۷۹۵ دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است. هم چنین تعدادی از تولیدکنندگان این محصول در جنوب ترکیه نیز قیمت ورق گالوانیزه تولیدی خود را به میزان ۸۱۰-۷۹۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند که این قیمت نیز نسبت به قیمت اعلام شده قبلی تقریبا ثاتب بوده است.

ارزیابی هفتگی متال بولتن از قیمت این محصول در بازار داخلی ترکیه به میزان ۸۰۰-۷۹۵ دلار به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است. در شمال کشور، قیمت ورق گالوانیزه رنگی به میزان ۸۶۵ دلار به ازای هر تن گزارش شده است. تولیدکنندگان ورق فولادی در جنوب ترکیه همین محصول را به قیمت ۸۸۰-۸۶۵ دلار به ازای هر تن گزارش کرده اند. ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گالوانیزه رنگی به میزان ۸۷۰-۸۶۵ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است.

بازار صادراتی ورق گالوانیزه

تولیدکنندگان ورق فولادی در ترکیه قیمت این محصول را در بازار صادراتی به میزان ۸۰۰-۷۹۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند. با این حال بازار صادراتی این محصول هم چنان آرام می باشد و فعالیت خرید در این بازار روند نزولی را در پیش گرفته است. هم چنین قیمت پیشنهادی خریداران در مناقصات برای خرید ورق گالوانیزه نیز به میزان ۷۸۰-۷۷۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

بنابراین مشاهده می شود که قیمت پیشنهادی خریداران نسبت به قیمت های تولیدکنندگان بسیار کم تر بوده و همین امر سبب کاهش میزان تقاضا و کاهش فعالیت خرید در بازار ورق فولادی این کشور شده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گالوانیزه صادراتی ترکیه به میزان ۷۹۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت ۷۹۵-۷۹۰ دلار به ازای هر تن قبلی کاهش یافته است.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162