توسعه دیپلماسی گمرکی ایران با کشورهای همسایه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

توسعه دیپلماسی گمرکی ایران با کشورهای همسایه یکی از سیاست هایی است که در نشست های دو جانبه و سه جانبه با کشورهای دنیا در دستور کار قرار دارد.

بنابر گزارش تسنیم، حسین کاخکی مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران گفت: امسال تعداد سندهای همکاری های گمرکی با دیگر کشورها به 10 عدد رسید. این سندها  شامل همکاری با گمرک آذربایجان در سال 2023-2022، سند همکاری مشترک در جهت مبارزه با تخلفات گمرکی، یاداشت تفاهم تبادل الکتریکی اطلاعات و یادداشت تفاهم اجرای تیر الکترونیک با ازبکستان، سند یادداشت تفاهم همکاری های سه جانبه ترانزیتی ایران، روسیه و آذربایجان، سند تفاهم نامه همکاری های آموزشی با روسیه، سند برنامه ترتیبات اجرایی برنامه فعالان اقتصادی با چین، سند یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی با تایلند و سند موافقت نامه فعالان اقتصادی با بولیواری ونزوئلا است.

حسین کاخکی در ارتباط با امضای اسناد گمرکی ایران گفت: سند گمرکی فعالان اقتصادی ایران که با روسیه به امضا رسید، موجب شد تا کریدور تسهیل شده گمرکی راه اندازی شود. این کریدور گمرکی در ابتدا برای سه ردیف تعرفه گمرکی و بعد از آن توسعه یافت. بنابر آخرین گزارش دریافت شده از گمرک روسیه تجارت بین این دو کشور در قالب این کریدور افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین در مورد دیگر سندهای گمرکی امضا شده با کشورهای دیگر ادامه داد: امضای اسناد گمرکی با کشورهای دیگر علاوه بر اینکه موجب توسعه دیپلماسی و برقراری ارتباط بیشتر و نزدیکتر با گمرکات کشورها می شود، به همکاری مشترک در زمینه های مختلف گمرکی، مکاتبات، ارتباطات و استعلامات گمرکی در سطوح بالاتری بیانجامد.

دریافت اخبار بیشتر در آهن24 کوروش

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162