کشورهای برتر ذخایر سنگ آهن خام

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 کشور‌های برتر ذخایر سنگ آهن خام و رتبه دهم ایران در این فهرست

ایران با در اختیار داشتن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر سنگ آهن خام به عنوان دهمین کشور در فهرست ۱۰ کشور برتر دارای ذخایر این ماده معدنی در جهان قرار گرفت.

news-sangahan-970114

بنا به گزارش های ارائه شده ، پیش بینی می شود با توجه به اکتشافات اخیر ذخایر سنگ آهن در ایران در سال ۲۰۱۸ شاهد ارتقای رتبه ایران در این فهرست باشیم.

 ادامه مطلب

برپایه این گزارش، مجموع ذخایر سنگ آهن خام جهان در سال گذشته میلادی ۱۷۰ میلیارد تن بوده است که در این بین، استرالیا با دارا بودن ۵۰ میلیارد تن از این ذخایر در رتبه نخست جهان قرار دارد.

روسیه و برزیل نیز به ترتیب با ۲۵ میلیارد تن و ۲۳ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جهان ایستادند.همچنین، چین با دارا بودن ۲۱ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن به عنوان چهارمین کشور برتر این فهرست قرار گرفت و برخورداری از هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخایر سنگ آهن، هند را در رتبه پنجم این فهرست قرار داد.

در این رده بندی، اوکراین با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در رتبه ششم، کانادا با ۶ میلیارد تن در رتبه هفتم، سوئد با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در رتبه هشتم و آمریکا با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن در رتبه نهم جهان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، پیش از این میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن کشور افزون بر ۳.۱ میلیارد تن ذکر شده بود که از این رقم ۲.۴ تا ۲.۶ میلیارد تن به عنوان ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

سنگ آهن سنگان ( خراسان رضوی ) با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، گل گهر سیرجان ( کرمان ) با ذخیره یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون تن و چادر ملو ( یزد ) نیز چند صد میلیون تن ذخیره دارد و به عنوان بزرگترین معادن کشور در این بخش محسوب می شوند.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162